یک رسانه عبری از دلیل انفجار دستگاه‌های پیام‌رسان موسوم به «پیجر» در لبنان توسط رژیم صهیونیستی پرده برداشت.

انفجار پیجرها در لبنان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، وب‌سایت عبری «واللا» امروز چهارشنبه به نقل از سه مقام ارشد آمریکایی فاش کرد: اسرائیل سه‌شنبه تصمیم گرفت دستگاه‌های پیجری که اعضای حزب‌الله در لبنان و سوریه حمل می‌کردند را فعال کند؛ چراکه نگران بود حزب‌الله در آینده نزدیک بتواند آسیب‌پذیری امنیتی را در دستگاه‌های ذکر شده کشف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی با اذعان به اینکه رژیم صهیونیستی درباره زمان حمله به واشنگتن توضیحاتی ارائه کرده بود، گفت: اسرائیل به جایی رسیده بود که یا باید از بمب‌های کار گذاشته شده در پیجرها استفاده می‌کرد یا برای همیشه آنها را از دست می‌داد.

وی همچنین افزود: در روزهای اخیر، نگرانی در اسرائیل افزایش یافته بود که حزب‌الله ممکن است به زودی به این رخنه امنیتی پی ببرد و بر این اساس، رایزنی‌های اضطراری میان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و وزرای ارشد و روسای نهادهای امنیتی و سرویس‌های اطلاعاتی انجام شد و در نهایت به تصمیم استفاده از این سیستم مخفی به جای خطر کشف آن توسط حزب‌الله منجر شد.

واللا در ادامه گزارش داد: در زمان سفر «آموس هوکشتاین» فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو در روز دوشنبه، نتانیاهو، یوآو گالانت و تعدادی دیگر از مقامات ارشد اسرائیل مشغول رایزنی‌های امنیتی درباره این موضوع بودند و زمانی که آنها با هوکشتاین دیدار کردند، او را در جریان این تصمیم خود قرار ندادند و روز سه‌شنبه، چند دقیقه قبل از شروع انفجار دستگاه‌های ارتباطی، گالانت با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تماس گرفت.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت که گالانت به همتای آمریکایی خود اطلاع داد رژیم صهیونیستی به زودی عملیاتی را در لبنان انجام خواهد داد، اما او از ارائه جزئیات دقیق درباره هدف یا ماهیت عملیات خودداری کرد.

وی افزود: اسرائیل از قبل جزئیات این حمله را به آمریکا اطلاع نداده بود، اما تماس تلفنی گالانت تلاشی برای جلوگیری از غافلگیر شدن واشنگتن از اقدام اسرائیل بود.

در همین راستا، تارنمای «المانیتور» نیز به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد طرح اولیه رژیم صهیونیستی این بود که در صورت وقوع یک جنگ فراگیر با حزب‌الله برای دستیابی به برتری استراتژیک، این دستگاه‌ها را منفجر کند.

منابع المانیتور در این باره فاش کردند: اطلاع ۲ تن از اعضای حزب‌الله از این اتفاق، اسرائیل را بر آن داشت تا موعد اجرای این طرح را نزدیک‌تر کند و قبل از اینکه دیر شود، دستگاه‌ها را منفجر کند.

این منابع همچنین توضیح دادند که رژیم صهیونیستی پس از جمع‌آوری اطلاعات تایید شده مبنی بر اینکه ۲ عضو حزب‌الله به هک شدن پیجرها پی برده‌اند، این حمله را انجام داد.

بعد از ظهر سه‌شنبه بر اثر انفجار دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم به نام پیجر در لبنان ۱۱ تن شهید و هزاران تن دیگر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله اعلام و تاکید کرد دشمن بهای این تجاوز جنایتکارانه را قطعا خواهد داد.

در همین راستا، رسانه‌های صهیونیستی نیز فاش کردند که نوع ماده منفجره‌ای که در دستگاه‌ها جاسازی شده بود، PETN بوده که یکی از قوی‌ترین مواد منفجره شناخته‌شده در جهان است. این ماده حساس به گرما و اصطکاک است که دلیل انفجار آن را توضیح می‌دهد.



کد خبر 882657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • Borzoo NO ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 0
    اگر دو عضو حزب اله از آن اطلاع داشتند چرا زودتر خبر ندادند و پیشگیری نکردند ؟؟؟